Un estudi pioner a escala internacional detecta alteracions a l’estructura cerebral de persones sanes amb un risc més alt de desenvolupar Alzheimer

28.03.18

El centre de recerca de la Fundació Pasqual Maragall, amb l’impuls de la Fundació Bancària ”la Caixa”, publica avui l’estudi mundial més gran de neuroimatge en persones sanes portadores del gen que confereix el risc més elevat de patir la malaltia d’Alzheimer, l’APOE-?4.

L’estudi ha permès identificar diferències neuroanatòmiques significatives proporcionals a la càrrega genètica associada al risc d’Alzheimer dels participants. Aquestes alteracions són més evidents a partir dels 60 anys, que és la mateixa edat en la qual tenen lloc altres alteracions cerebrals vinculades a l’Alzheimer.

La recerca representa un pas al davant en la prevenció de la malaltia, ja que permetrà tenir en compte les alteracions identificades en el disseny d’assaigs clínics dirigits a prevenir l’Alzheimer molt abans que apareguin els símptomes clínics.

Els resultats de la recerca han estat possibles gràcies a l’Estudi Alfa, impulsat l’any 2012 gràcies al suport de la Fundació Bancària ”la Caixa”. L’Estudi Alfa és una de les plataformes de recerca amb un nombre de participants més elevat que hi ha al món, dedicada a la detecció precoç i la prevenció de l’Alzheimer.