La Fundació Bancària ”la Caixa” i el CIMA s’alien contra el càncer hepàtic

09.03.18

Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i M.ª Pilar Civeira, directora del Centro de Investigación Médica Aplicada (CIMA), han presentat avui el projecte HepaCare, una ambiciosa investigació multidisciplinària per dissenyar noves estratègies terapèutiques amb la finalitat de curar malalties hepàtiques cròniques i el càncer de fetge.

Aquest nou projecte, al qual la Fundació Bancària ”la Caixa” destinarà 2.850.000 euros al llarg de tres anys, és fruit del conveni de col·laboració entre les dues institucions.

Segons dades de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), prop de 325 milions de persones pateixen una infecció crònica pel virus de l’hepatitis B (VHB). A la Unió Europea, prop de 29 milions de persones pateixen una malaltia hepàtica crònica. I al món es registren més de 700.000 morts anuals per complicacions d’aquestes malalties, incloent-hi el càncer.

L’impuls d’aquesta investigació des de la Fundació Bancària ”la Caixa” s’emmarca dins dels objectius prioritaris de l’entitat, el pla estratègic de la qual inclou com una prioritat la inversió en recerca, àrea en la qual preveu triplicar el pressupost destinat fins a assolir els 90 milions d’euros anuals en l’exercici 2019.