La Fundació Bancària ”la Caixa” i la UVic-UCC impulsen la recerca pionera per formar els metges del futur

15.12.17

Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Josep Arimany, president de la Fundació d'Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS), han presentat els equipaments i els recursos innovadors amb què comptarà el nou grau de Medicina de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), fruit de l'aliança entre totes dues institucions.

Gràcies a l'impuls de la Fundació Bancària ”la Caixa”, la Facultat de Medicina de la UVic-UCC es converteix en la primera de l'Estat espanyol que comptarà amb una taula de visualització anatòmica digital en 3D que permetrà fer disseccions virtuals.

La col·laboració, que ha suposat una inversió de 500.000 euros per part de l'entitat financera, permet enfortir la investigació en els àmbits de la cronicitat, la lluita contra la sida i la gestió i l'educació sanitària, així com crear tres laboratoris destinats a la recerca, a més d'ampliar la capacitat per donar resposta a la creixent demanda d'estudiants.

L'impuls a la investigació d'excel·lència de la UVic-UCC s'emmarca dins dels objectius prioritaris de la Fundació Bancària ”la Caixa”, que considera una prioritat la inversió en investigació. En aquesta àrea, l'entitat triplicarà el seu pressupost fins a 90 milions d'euros anuals durant l'exercici del 2019.

L'acord pretén enfortir la investigació i la docència d'excel·lència en l'àmbit de les ciències de la salut. Segons un estudi del Col·legi Oficial de Metges de Barcelona, en els propers quinze anys es jubilaran 10.000 metges i, per tant, seran necessaris nous professionals.