La Fundació Bancària ”la Caixa”, l’ICTA-UAB i el CREAF presenten l’estudi pioner Boscos sans per a una societat saludable

14.11.17

Àngel Font, director corporatiu de Recerca i Estratègia de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Martí Boada, professor i investigador de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de la Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB), i Jordi Vayreda, investigador del Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF), han presentat avui al Palau Macaya de l'Obra Social ”la Caixa” el projecte pioner Boscos sans per a una societat saludable.

L'objectiu principal n'és comprendre els mecanismes químics i fisiològics pels quals el bosc pot tenir un paper directe en la salut de les persones. L'estudi multidisciplinari combina mesuraments experimentals en boscos i laboratori, tecnologia dron i participació ciutadana.

Boscos sans per a una societat saludable aportarà noves evidències científiques als estudis existents, que suggereixen que el contacte directe amb el bosc podria contribuir a la salut de les persones, i alhora predirà quins seran els espais més saludables en un futur proper, tenint en compte que les condicions ambientals i climàtiques estan canviant arreu del planeta per l'anomenat canvi global.