La Fundació Bancària ”la Caixa” i la Fundació Francisco Luzón presenten una aliança global per millorar la qualitat de vida dels malalts d’ELA

02.11.17

La Fundació Bancària ”la Caixa”, a través del seu pioner Programa per a l'Atenció Integral de Persones amb Malalties Avançades i el seu compromís amb la investigació, i la Fundació Francisco Luzón, referent en la promoció de projectes d'assistència sociosanitària de persones afectades per ELA, impulsen la primera aliança integral dedicada a la creació de nous recursos i investigacions per superar aquesta malaltia, encara invisible.

Totes dues entitats acorden, d'una banda, l'ampliació i la millora de la tasca assistencial envers els afectats d'ELA i els seus familiars mitjançant nous equips especialitzats a tot Espanya, i de l'altra, destinen tres milions d'euros a l'impuls de projectes de recerca centrats en nous diagnòstics i teràpies.

Durant l'any 2016, el Programa per a l'Atenció Integral de Persones amb Malalties Avançades de la Fundació Bancària ”la Caixa” va atendre 459 persones afectades per ELA a tot Espanya, complementant l'atenció mèdica pal·liativa amb una atenció psicològica, emocional i espiritual.

Cada dia es diagnostiquen tres casos nous d'ELA a Espanya, on la pateixen 4.000 persones. Actualment no es disposa d'un tractament curatiu, però l'atenció integral dels pacients en unitats funcionals multidisciplinàries ha demostrat allargar de manera significativa la seva supervivència.