L’alpinista Ferran Latorre s’enfronta a un ascens a l’Everest que el portarà a coronar el seu darrer 8.000

05.04.17

Amb aquesta fita, Ferran Latorre passarà a formar part del selecte grup d'alpinistes que han escalat els catorze 8.000 sense oxigen, un projecte que té el suport de CaixaBank des dels seus inicis. Fins avui, només 15 persones en tota la història de l'alpinisme han superat aquest repte, que posa en condicions extremes el cos i la ment de l'escalador.

L'alpinista ha escollit la ruta clàssica del vessant nepalès, per seguir les passes dels primers escaladors que van posar els peus al cim de l'Everest, el 29 de maig de 1953. Així mateix, en el terreny esportiu es farà un seguiment complet d'aquesta aventura a través de la tecnologia, que permetrà monitoritzar en directe la posició de l'escalador.

Amb motiu d'aquesta expedició, es durà a terme un estudi científic pioner a escala internacional sobre la manca d'oxigen, el Sherpa-Everest 2017 Project, impulsat per la Fundació Bancària ”la Caixa” i que serà desenvolupat per un equip de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, de l'Institut de Recerca de Sant Pau i de l'Hospital Germans Trias i Pujol.

Els resultats de la investigació permetran identificar les bases genètiques que determinen les adaptacions a l'altura, així com els mecanismes associats a la manca d'oxigen o hipòxia, i permetrà desenvolupar solucions terapèutiques per a malalties com l'asma i les insuficiències respiratòries.