Seleccionats 15 projectes de biotecnologia dins del programa CaixaImpulse de l’Obra Social ”la Caixa”

15.09.15

Enric Banda, director de l'Àrea de Ciència i Medi Ambient de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Carles Trenchs, director de Caixa Capital Risc, han presentat avui els 15 primers projectes seleccionats dins el programa CaixaImpulse. Es tracta del primer programa integral a Espanya per a la creació d'empreses biotecnològiques, i té com a objectiu impulsar la transformació del coneixement científic en empreses i productes del camp de les ciències de la vida i la salut que generin valor en la societat.

Segons l'informe Innovation Union Scoreboard 2015 (IUS), Espanya se situa en 19è lloc de l'UE en innovació. Compta amb infraestructures capdavanteres, centres de recerca i professionals de primer ordre, la qual cosa suposa una font de coneixement valuosíssima per generar riquesa, però amb una assignatura pendent: la seva valoració i comercialització. Amb la finalitat de contribuir a canviar aquesta realitat, l'Obra Social ”la Caixa” va posar en marxa el programa CaixaImpulse.

A la primera convocatòria del programa, s'hi van presentar 41 projectes de diversos centres d'investigació, hospitals i universitats de tot l'Estat. Un cop valorats pel comitè d'experts, n'han quedat seleccionats 15, tres dels quals dins el camp de les ciències de la vida, i 12 pertanyents a les ciències de la salut.

Els projectes són tan diversos com, per exemple, un nou kit per a la detecció precoç de l'Alzheimer, un embenatge intel·ligent per al tractament de ferides o un nou tractament per prevenir el dany cerebral en pacients amb ictus. Les iniciatives escollides són de centres que pertanyen a diverses comunitats de l'Estat: Catalunya, Navarra, Andalusia, Madrid i Galícia.

Aquest programa de l'Obra Social ”la Caixa” està coorganitzat amb Caixa Capital Risc. Amb aquest projecte, totes dues institucions posen la seva experiència en els àmbits de la recerca, la creació, el desenvolupament i la inversió en empreses en fases inicials al servei d'un objectiu compartit: la transferència dels resultats de la recerca a la societat.