Els espais naturals protegits catalans generen més de 5.100 llocs de treball

24.07.15

Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya; Jaume Giró, director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, i Miguel Hernández, gerent de Medi Ambient de l'Institut Cerdà, han presentat avui, al Parc Natural de Collserola, els resultats de l'estudi pioner impulsat per l'Obra Social ”la Caixa”, amb la col·laboració del Departament de Territori i Sostenibilitat, Impacte econòmic i social dels espais naturals protegits a Catalunya.

La recerca, duta a terme per l'Institut Cerdà, revela que els espais naturals analitzats generen 192 milions d'euros anuals en forma de valor afegit brut associat a activitats del sector serveis (83 %), a la gestió dels mateixos espais (9 %) i a activitats agrícoles (8 %). Pel que fa a l'ocupació, el conjunt d'espais naturals va generar 5.110 llocs de treball.

Segons l'estudi, la gestió dels espais naturals és un factor clau per mesurar els efectes socioeconòmics que produeix cadascun dels espais analitzats. De fet, de l'estudi es desprèn que, per cada euro que s'inverteix en gestió, se'n generen 8,8 en forma de valor afegit brut de les diverses activitats econòmiques.

El projecte té com a objectiu valorar l'aportació econòmica i social que diferents tipologies d'espais naturals protegits aporten a l'economia de les zones on s'ubiquen, a través de l'anàlisi de setze dels espais naturals protegits existents a Catalunya.