Un estudi del programa RecerCaixa proposa un pla d’acció per impulsar i consolidar l’agricultura social a Catalunya

29.04.14

La recerca, realitzada per un grup d'investigadors de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació CEDRICAT, revela que l'agricultura social és un fenomen emergent, heterogeni i atomitzat, que a Catalunya ocupa a més de 800 persones i ha estat impulsat majoritàriament per entitats privades com a eina d'inserció sociolaboral per a persones amb discapacitat i en risc d'exclusió social.

L'activitat suposa un important actiu per al desenvolupament local, la cohesió social i la dotació de serveis a les àrees rurals, i es presenta com un sector amb un gran potencial de creixement, que pot contribuir a la integració d'altres col·lectius en risc d'exclusió, com ara persones drogodependents, interns i externs de centres penitenciaris, aturats de llarga durada, joves amb necessitats especials i dones víctimes de violència de gènere.

L'estudi té com a objectiu facilitar la implantació de l'agricultura social de forma integrada a Catalunya, i proposa accions estratègiques orientades a millorar la visibilitat del fenomen, crear un entorn jurídic i legal favorable, enfortir i cohesionar el sector i ampliar l'abast i els usuaris d'aquesta l'activitat.