El programa RecerCaixa, promogut per l’ACUP i ”la Caixa”, atorga ajuts a 26 projectes de recerca d’excel·lència amb un finançament d’1,8 milions d’euros

28.03.14

RecerCaixa és un programa d'impuls a la recerca científica d'excel·lència a Catalunya promogut per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Obra Social ”la Caixa”.

Aquesta iniciativa es va posar en marxa l'any 2010 amb una convocatòria d'ajuts a la recerca, amb la intenció d'impulsar els millors projectes de recerca dels grups i investigadors que treballen a Catalunya, procedents tant d'universitats públiques i privades com de centres de recerca. Des de l'inici, l'Obra Social ”la Caixa” ha destinat 6,4 milions d'euros als 94 projectes seleccionats.

El programa RecerCaixa s'inscriu en un context en què Catalunya vol continuar mantenint posicions capdavanteres en el camp de la recerca d'excel·lència malgrat la crisi. A més, parteix del principi que la investigació d'excel·lència és la clau del progrés i el benestar de les persones.

A la convocatòria RecerCaixa 2013 es van presentar 362 projectes, procedents de 65 institucions diferents, dels quals se n'han seleccionat 26. La gran qualitat científica dels projectes i la quantitat de propostes presentades han fet que la convocatòria sigui altament competitiva. Els àmbits en què es poden presentar els treballs van des de les ciències socials i les humanitats fins a les ciències de la salut.