Un estudi analitza, per primer cop, l’impacte de la crisi en l’espai urbà, i proposa estratègies per protegir els barris més vulnerables

24.02.14

Es tracta del primer treball que analitza els efectes de la crisi socioeconòmica des del punt de vista territorial, per veure com ha impactat en les dinàmiques de segregació urbana a Catalunya i, en particular, als barris més desafavorits.

L'objectiu és preveure els escenaris de futur que se'n deriven, com també identificar els factors de resiliència que han contribuït a pal·liar-ne l'impacte als barris, per tal d'impulsar estratègies i polítiques públiques que mobilitzin recursos i afavoreixin la capacitat d'acció cívica i d'innovació social en aquestes àrees.

La recerca s'ha fet per a les més de 5.000 seccions censals existents a Catalunya, i inclou l'estudi de sis barris perifèrics: Ciutat Meridiana (Barcelona), Bellvitge (l'Hospitalet), Palau i Rocafonda (Mataró), Pardinyes (Lleida), Santa Eugènia i el municipi de Salt (Girona).

El projecte, liderat per l'Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Universitat de Barcelona (UAB), s'emmarca dins del programa RecerCaixa, que impulsen l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Obra Social ”la Caixa”.