L’Obra Social ”la Caixa” lidera RRI Tools, un projecte que es realitza en 30 països d’Europa per transformar la relació entre la ciència i la societat

04.02.14

El projecte RRI Tools, tot just iniciat i amb una durada de tres anys, ja té 26 socis i 7 milions d’euros de pressupost per fomentar la recerca i la innovació responsable (RRI) a Europa.

L’Àrea de Ciència i Medi Ambient de l’Obra Social ”la Caixa” lidera i coordina el projecte, guanyat en convocatòria competitiva en l’última ronda de finançament del Setè Programa Marc (7PM). IrsiCaixa, l’Institut de Recerca de la Sida, s’encarregarà de la coordinació adjunta i del centre d’activitat espanyol de RRI Tools.

Dinou centres d’activitat (RRI Hubs) s’encarregaran de la implementació del projecte a 29 països d’Europa, inclosos 25 estats membres de la Unió Europea i 4 estats associats.

Recerca i innovació responsable (RRI) és un procés en què tots els actors socials treballen junts per alinear els resultats de la recerca i la innovació amb els valors, les necessitats i les expectatives de la societat.

La RRI serà central dins d’Horitzó 2020, el nou Programa marc de recerca i innovació de la Comissió Europea (2014-2020), que tindrà com a eix vertebrador el programa «Ciència per i per a la societat».