L’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa celebra 15 anys d’investigació per a l’eradicació de la sida

30.06.10

Avui, 30 de juny, se celebra el 15è aniversari de l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, impulsat per la Fundació ”la Caixa” i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. L'acte institucional ha comptat amb la presència del director general de la Fundació ”la Caixa”, Jaume Lanaspa; el director general de Salut Pública de la Generalitat, Antoni Plasencia; el president d'honor de ”la Caixa” i vicepresident de la Fundació IrsiCaixa, Josep Vilarasau, i el director d'IrsiCaixa, Bonaventura Clotet.

La celebració ha comptat també amb una ponència a càrrec del Dr. Bruce Walker, Director del Ragon Institute del Massachusetts General Hospital, MIT, i Harvard, creat amb una donació privada de 100 milions de dòlars per desenvolupar una vacuna contra la sida. Walker és alhora catedràtic de medicina de la Harvard Medical School i investigador del Howard Hughes Medical Institute.

IrsiCaixa s'ha consolidat en aquests 15 anys com un referent internacional en recerca sobre la sida, que destaca per l'elevada i prestigiosa producció científica, la participació en estudis de gran impacte sobre l'eficàcia de nous fàrmacs i les aportacions a informes clínics sobre els avenços en el tractament que són d'utilitat per als metges de tot el món.