L’Obra Social ”la Caixa” impulsa la creació d’una Unitat de Recerca en Teràpia Molecular del Càncer pionera a Europa

23.06.10

L'Obra Social ”la Caixa”, patró de la Fundació Vall d'Hebron Institut d'Oncologia (VHIO), impulsa la creació de la primera Unitat de Recerca en Teràpia Molecular del Càncer-”la Caixa” (UITM), en el recinte de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron. El seu objectiu principal és agilitzar la transferència dels resultats científics a la pràctica clínica en benefici dels malalts oncològics.

La nova unitat serà dirigida per l'oncòleg Josep Baselga, promotor de la idea i el Dr. Tabernero, nou cap del Servei d'Oncologia. A partir de setembre, el Dr. Baselga farà compatible la direcció del Vall d'Hebron Institut d'Oncologia (VHIO) amb el seu nou càrrec al capdavanat de la Divisió d'Oncologia i Hematologia del Massachusetts General Hospital/ Harvard Medical School de Boston.

L'activitat científica de la UITM-”la Caixa” se centrarà bàsicament en el disseny i la recerca de noves estratègies per al tractament del càncer, per mitjà del desenvolupament d'assaigs clínics amb noves teràpies antitumorals.

L'Obra Social ”la Caixa” invertirà en el conjunt del projecte un total de 7 milions d'euros.