L’Obra Social ”la Caixa” i Interior presenten un nou Centre de Coordinació Operativa Mòbil per a la gestió d’emergències dotat amb la tecnologia més moderna

17.07.09

El Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i l'Obra Social ”la Caixa” han presentat avui a Barcelona el vehicle CECAT- Unitat Mòbil de protecció civil per a la gestió i coordinació de situacions d'emergència. La dotació d'aquesta unitat és resultat del conveni marc de col·laboració subscrit entre ambdues entitats.

A l'acte de presentació, celebrat a la seu del Departament d'Interior, han assistit Joan Saura, conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació de la Generalitat de Catalunya; Jaume Lanaspa, director general de la Fundació "la Caixa; Joan Boada, secretari general del Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya; Manuel Romera, director executiu territorial de ”la Caixa” a Catalunya i Josep Ramon Mora, director general de Protecció Civil, entre altres autoritats.

La inversió de ”la Caixa” en aquest «camió intel·ligent», que des d'avui passa a formar part del patrimoni del Govern de Catalunya, està valorada en més d'un milió d'euros.

La unitat de comandament està equipada amb la tecnologia més avançada i conté un equipament especial que permet crear un entorn d'informació, coordinació i logística útil per als actuants "in situ" tant en operacions preventives de Protecció Civil com en situacions d'emergència.

Disposa d'estacions de treball ja preparades per a diversos cossos operatius, com Bombers de la Generalitat, el Servei d'Emergències Mèdiques, Mossos d'Esquadra, Cos d'Agents Rurals, Protecció Civil i Creu Roja, entre d'altres.

La finalitat del vehicle és apropar les funcions del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) al lloc de l'emergència.

Més informació a la nota de premsa en PDF.