Ana Pina .
Ana Pina.

29 projectes reben suport de la Fundació ”la Caixa” per traslladar les seves recerques punteres del laboratori als pacients

17.10.23

La convocatòria 2023 del nou programa CaixaImpulse Innovació ha concedit 3,3 milions d’euros a 29 projectes de recerca biomèdica –15 d’ells procedents de centres de recerca catalans– amb l’objectiu de contribuir a traslladar els resultats de la investigació a la societat i al mercat, i fomentar la creació de nous productes, serveis i empreses relacionades amb les ciències de la vida i la salut.

Alguns dels projectes catalans més destacats se centren en el desenvolupament de teràpies innovadores per reduir la malaltia inflamatòria intestinal, per prevenir infeccions intrahospitalàries o el rebuig d’òrgans en trasplantaments. També hi ha dispositius mèdics com hidrogels 3D com a base per a cultius cel·lulars relacionats amb la investigació del càncer o sistemes de diagnòstic d’avantguarda, com un mètode per detectar el càncer de mama a través de la llet materna; una anàlisi de microbiota intestinal combinat amb IA per al diagnòstic precoç del càncer colorectal i un test d’orina innovador com a alternativa a les biòpsies renals per identificar la fibrosi renal.

Aquesta iniciativa, que ofereix als científics emprenedors seleccionats suport econòmic i acompanyament a través de mentories individualitzades i formació, es duu a terme en col·laboració amb Caixa Capital Risc i en partenariat amb la Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT), del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Ensenyament Superior de Portugal, que finança dos projectes d’aquesta convocatòria.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 12:53