Núria Camarero Palao, investigadora del grup de Nanosondes i Nanocommutadors de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC).
Núria Camarero Palao, investigadora del grupo de Nanosondas y Nanoconmutadores del Instituto de Bioingeniería de Cataluña (IBEC).

Dos esdeveniments desgranen els últims avanços en fotofarmacologia per reduir lesions cardíaques o restaurar la visió

02.03.23

La Fundació ”la Caixa” impulsa dos esdeveniments que examinaran l’abast de la fotofarmacologia, una àrea emergent de la ciència que estudia el desenvolupament de fàrmacs activats per llum. Les teràpies basades en l’ús de fàrmacs fotosensibles obren el camí cap a una nova generació de tractaments molt més precisos i amb menys efectes secundaris.

El 2 de març a les 19 h, l’entitat portarà a terme un Debat CaixaImpulse en línia per explicar el potencial de la fotofarmacologia en el tractament dels infarts o de malalties oculars com la retinosi pigmentària, una de les causes més comunes de la ceguesa.

El 3 de març, el Museu de la Ciència CosmoCaixa acull un workshop organitzat per l’Institut de Química Avançada de Catalunya (IQAC-CSIC) i el Vall d’Hebron Institut d’Investigació (VHIR), amb el suport de la Fundació ”la Caixa”, que reunirà investigadors, emprenedors i indústria per donar a conèixer projectes de fotofàrmacs innovadors i explorar els reptes que planteja la seva transferència al mercat.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:42