D’esquerra a dreta: Teresa Riesgo, Secretària d’Estat d’Innovació; Antoni Vila Bertrán, director general de la Fundació ”la Caixa”, i Ignasi López, director de l’Àrea de Relacions amb Institucions de Recerca i Salut de la Fundació ”la Caixa”.
De izquierda a derecha: Teresa Riesgo, Secretaria de Estado de Innovación; Antonio Vila Bertrán, director general de la Fundación ”la Caixa”, e Ignasi López, director del Área de Relaciones con Instituciones de Investigación y Salud de la Fundación ”la Caixa”.Fundació "la Caixa"

La Fundació ”la Caixa” llança un nou programa d’ajuts a la innovació en biomedicina i salut

09.02.23

Amb CaixaImpulse Innovació, l’entitat fomentarà la translació de recerques punteres del laboratori als pacients mitjançant la creació de nous productes, serveis i empreses de ciències de la vida i la salut. El programa oferirà als científics emprenedors suport econòmic —fins a 700.000 euros— per impulsar els seus projectes, i acompanyament a través de mentories individualitzades i formació.

La Fundació ”la Caixa” destinarà fins a 5 milions d’euros a aquesta nova convocatòria, a la qual es podran presentar candidatures del 13 de febrer al 30 de març. Els projectes seran seleccionats per un panel internacional d’experts i professionals de l’àmbit de les ciències de la vida i la salut.

El compromís de l’entitat amb la transformació del coneixement científic en innovacions que generin valor i impacte en la societat es remunta a l’any 2015, quan va crear un primer programa al qual ha destinat 18 milions d’euros en vuit anys per donar suport a 173 projectes que han derivat en la creació de 39 spin offs.

Aquesta iniciativa es duu a terme en col·laboració amb Caixa Capital Risc i en partenariat amb la Fundação para a Ciência e a Tecnologia (FCT), del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Ensenyament Superior de Portugal.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 13:51