Fotografia de família d’11 dels project leader de la convocatòria CaixaResearch Validate 2022.
Fotografia de familia d'11 dels project leader de la convocatòria CaixaResearch Validate 2022.Fundació "la Caixa"

15 nous projectes biomèdics reben l’impuls de la Fundació ”la Caixa” per acostar-se als pacients

12.07.22

En el marc de la convocatòria CaixaResearch Validate, l’entitat ha escollit 15 innovacions a les quals donarà suport econòmic de fins a 100.000 euros i formació especialitzada en àmbits clau com la transferència de tecnologia i la comercialització. 6 d’elles es duran a terme a centres de recerca catalans.

Aquestes ajudes tenen l’objectiu de fomentar la creació de nous productes i empreses en ciències de la vida i la salut, així com contribuir a traslladar els resultats de la recerca a la societat i el mercat. Es duen a terme en col·laboració amb Caixa Capital Risc i en partenariat amb la Fundação per a Ciência e a Tecnologia (FCT), del Ministeri de Ciència, Tecnologia i Ensenyament Superior de Portugal, que subvenciona un dels projectes portuguesos seleccionats.

Entre els seleccionats d’aquest any, es troben 6 projectes que es duran  terme a centres catalans: una nova molècula per tractar el fetge gras; un compost terapèutic contra el càncer de mama metastàtic; un nou  tipus de fàrmacs per tractar la malaltia inflamatòria intestinal; un sistema experimental per aconseguir que la immunoteràpia sigui eficaç per tractar tumors de mama; una  nova eina diagnòstica i de seguiment de la cistinosi, i un videojoc de rehabilitació en logopèdia.

Última actualització: 26 febrer 2024 | 15:47