La Fundació ”la Caixa” dona suport a 20 projectes biomèdics punters perquè les seves innovacions arribin a la societat

16.09.21

L’entitat ha seleccionat 20 nous projectes en el marc de les convocatòries CaixaResearch Validate i Consolidate 2021, que busquen fomentar la innovació i la transferència tecnològica perquè arribin a la societat i al mercat. 14 dels projectes es desenvoluparan a centres de recerca, fundacions i universitats de Catalunya.

Entre els escollits d’aquest any hi ha un projecte d’immunoteràpia personalitzada per tractar el sarcoma d’Ewing; uns nous elèctrodes per detectar patologies neurològiques en nounats; un dispositiu de prevenció de l’atròfia diafragmàtica en pacients amb ventilació mecànica; un dispositiu mèdic per donar suport a la presa de decisions en la gestió personalitzada dels pacients amb ictus, i un mètode per corregir les alteracions genètiques per tractar el càncer de pulmó, entre d’altres.

La Fundació ”la Caixa” va posar en marxa aquest programa el 2015 en col·laboració amb Caixa Capital Risc i amb el suport de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT Health). Des de llavors, s’han destinat 13 milions d’euros a 151 iniciatives, 27 de les quals ja s’han convertit en empreses derivades (spin-off) i, en un dels casos, ja s’ha llicenciat una empresa farmacèutica perquè el projecte pugui entrar en procés de comercialització.