La covid-19 pot haver provocat la pèrdua de més de 20,5 milions d’anys de vida a escala mundial

19.02.21

Una recerca, amb la participació destacada del Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES-UPF) i el Max Planck Institute for Demographic Research, ha calculat l’índex d’anys de vida perduts (years of life lost, YLL) en 81 països a causa de la pandèmia.

A l’estudi, publicat a la revista Scientific Reports, els investigadors conclouen que el YLL associat a la covid-19 és de dues a nou vegades més gran que l’atribuïble a la grip estacional, i que la mitjana d’anys perduts per cada defunció és de setze.

Del total d’anys de vida perduts, el 44,9% s’ha produït en individus d'entre 55 i 75 anys, un 30,2% en persones menors de 55 anys i un 25% en majors de 75 anys.

La recerca, impulsada per la Fundació ”la Caixa”, afirma que als països on es fa el recompte de defuncions per gènere, el YLL ha estat un 44% superior en homes que en dones.