La Unitat d’Investigació de Teràpia Molecular del Càncer (UITM) – Fundació ”la Caixa” del VHIO va incloure 1.262 pacients en assajos clínics de fases primerenques en oncologia el 2020, xifra rècord des de la seva creació

04.02.21

Durant el 2020, en plena pandèmia, la Unitat d'Investigació de Teràpia Molecular del Càncer (UITM) - Fundació ”la Caixa” del Vall d'Hebron Institut d'Oncologia (VHIO), integrada al Campus Vall d'Hebron i centrada en aquest tipus d'assajos, va assolir una xifra rècord incloent 1.262 pacients en 256 assaigs clínics, 74 dels quals eren assajos que es van iniciar en aquest període. Això suposa 140 pacients més tractats pel que fa al mateix període de l'any anterior.

Malgrat el context generat per la pandèmia i les restriccions que se’n derivaven a l'hospital, es va aconseguir mantenir l'activitat i fins i tot incrementar-la per donar resposta a aquests pacients.

El càncer és la segona causa de mort al món, amb prop de 18 milions de nous casos diagnosticats i més de 9,6 milions de defuncions relacionades amb tumors cada any. Malgrat que la supervivència a aquesta malaltia continua millorant, encara hi ha molts tipus de tumors per als quals no hi ha tractaments efectius. Per a aquests pacients els assajos clínics representen oportunitats de trobar noves teràpies, que es realitzaran gràcies a l'acord signat el 2020 amb la Fundació "la Caixa", en el qual es destinarà 6 milions d'euros fins al 2023.

El assajos clínics en fases primerenques (I i II) permeten a molts pacients accedir a teràpies més innovadores quan ja han provat altres tractaments estàndard sense èxit, i obren la porta a l'aprovació de nous fàrmacs. Des que es va posar en marxa la Unitat ja s'han aprovat més de 30 medicaments.

Etiquetes