25 anys fent recerca: una història entre pandèmies, de la sida a la COVID-19

27.11.20

L’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, impulsat per la Fundació “la Caixa” i la Generalitat de Catalunya, es va inaugurar l’any 1995 per fer front a la pandèmia de la sida. Ara celebra els seus primers 25 anys convertit en un centre de referència internacional sobre malalties infeccioses, afeccions del sistema immunitari, virus emergents i desenvolupament de vacunes. L'1 de desembre és el Dia Mundial de la Lluita contra la Sida.

Actualment, la recerca que es duu a terme a IrsiCaixa continua sent cabdal, ja que la xifra de persones afectades pel VIH es manté. L’any passat es van produir 1,7 milions de noves infeccions causades per aquest virus arreu del món.

Tot el coneixement acumulat sobre el sistema immunitari al llarg d’aquests anys ha permès reaccionar ràpidament i iniciar 26 projectes de recerca per contribuir al desenvolupament de vacunes, fàrmacs i tests ràpids de diagnòstic per al SARS-CoV-2.

En aquest temps, IrsiCaixa ha publicat 1.011 articles científics, ha col·laborat amb més de 60 institucions reconegudes arreu del món i ha dut a terme 200 projectes centrats en l’estudi del VIH i malalties relacionades. Tot això, gràcies a l’excel·lència d’un equip que ha passat de 7 a 107 investigadors, i al compromís de més de 25.000 pacients que han participat en assaigs clínics per ajudar a entendre la infecció per VIH i trobar-hi alternatives terapèutiques.

Etiquetes