La nova app Mosquito Alert, impulsada per la Fundació ”la Caixa”, incorpora dues noves espècies invasores i permet avisar de la picada d’un mosquit

02.10.20

Mosquito Alert s’expandeix a Europa, amb una nova app que permet avisar de la presència de fins a cinc espècies diferents de mosquits, quatre d’invasors (el mosquit tigre, el de la febre groga, el del Japó i el de Corea) i un d’endèmic, el mosquit comú.

Les dades obtingudes amb la nova aplicació permetran millorar l’avaluació del risc de transmissió de malalties com ara la febre del Nil Occidental, que aquest agost ha afectat Andalusia, el dengue i el Zika.

La nova aplicació incorpora un nou espai on les persones podran avisar quan els piqui un mosquit i informar en quin moment i en quina part del cos han rebut la picada.

L’app és la base del projecte Big Mosquito Bytes impulsat per la Fundació “la Caixa”, en què participen el CEAB-CSIC, UPF, l’Institut Max Planck de Demografia, el Centre Nacional d’Epidemiologia i el CREAF.

La informació recollida per la nova app és bàsica per desenvolupar el projecte seleccionat en la Convocatòria de Recerca en Salut de la Fundació “la Caixa” Big Mosquito Bytes.