La Fundació ”la Caixa” accelera l’arribada al mercat de 23 projectes biomèdics innovadors de gran impacte social

21.07.20

Seleccionats 23 projectes de recerca i innovació biomèdica dins del programa CaixaImpulse, que té per objectiu impulsar la transferència tecnològica per generar valor en la societat.

Les iniciatives estan enfocades a resoldre grans reptes de la salut, com ara l’ús de la intel·ligència artificial per a trastorns neurològics, la utilització d’una teràpia de localització cutània per a la psoriasi, l’ús de microones per detectar errors en stents implantats en pacients amb ictus o l’ús d’una diana contra la metàstasi de càncer de pulmó, entre d’altres.

Les recerques seleccionades procedeixen de centres de diferents comunitats, com ara Catalunya, la Comunitat de Madrid, la Comunitat Foral de Navarra o les Illes Balears, i també s’hi han inclòs projectes de Portugal.

La Fundació ”la Caixa” i Caixa Capital Risc van posar en marxa CaixaImpulse el 2015, col·laboren en el seu desenvolupament des d’aleshores. Des de en cinc anys s’han destinat 10,6 milions d’euros a impulsar 102 projectes, dels quals 23 ja s’han convertit en empreses derivades (spin-offs) i 2 estan en procés de llicència. En el programa també hi col·labora EIT Health, el consorci europeu líder en innovació en biomedicina.

«CaixaImpulse té un paper crucial a l’hora d’establir ponts entre la recerca biomèdica i l’emprenedoria que contribueixen a superar el que es coneix com a death walley (vall de la mort), el punt mort en el qual es queden molts projectes, que no arriben al mercat per falta de suport econòmic. La finalitat és que els resultats de la recerca aportin noves solucions per donar resposta a grans reptes de la salut i que reverteixin en els pacients i en la societat en general», ha comentat Àngel Font, director corporatiu de Recerca Científica de la Fundació ”la Caixa”.