ISGlobal, centre impulsat per la Fundació ”la Caixa”, assenyala que el risc de morir en un hospital per causes respiratòries és superior a l'estiu que a l'hivern. © Shutterstock / RukiMedia.

A Espanya les temperatures altes ja són més letals que el fred per les persones amb malalties respiratòries

20.05.20

Investigadors de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per la Fundació "la Caixa", han analitzat les morts vinculades a malalties respiratòries a Espanya des de l'any 1980 fins el 2016.

D'acord amb els resultats de l'estudi, basat en dades de més d’1,3 milions de defuncions, les morts per afeccions respiratòries atribuïdes a les temperatures han passat de produir-se de manera majoritària durant els períodes més freds de l'any a fer-ho en les èpoques més caloroses.