Un estudi obre la porta a tractar amb immunoteràpia el càncer en persones amb VIH, fins ara excloses

09.04.20

L'assaig clínic ha confirmat la seguretat de la teràpia immunològica en pacients infectats pel VIH i amb càncer avançat. El 50% dels pacients van obtenir un benefici clínic amb el tractament i cap d’ells va presentar toxicitats greus.

Fins ara, les persones amb VIH eren excloses dels assajos amb noves immunoteràpies contra el càncer perquè es considerava que, en afectar el virus el seu sistema immunitari, la teràpia podria no ser adequada per a ells.

L'estudi s'ha desenvolupat a l'Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa, impulsat conjuntament per la Fundació ”la Caixa” i el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, el laboratori d'Oncologia Pangaea Oncology de l'Institut Oncològic Doctor Rosell de l'Hospital Universitari Dexeus i la Universitat Pompeu Fabra. El promotor és el Grupo Español de Cáncer de Pulmón.

Etiquetes