2019, un any decisiu en la lluita contra el VIH

28.11.19

El cas del Pacient de Londres ha confirmat que és possible curar la infecció pel VIH, la PrEP ha arribat a Espanya i l’OMS ha actualitzat les guies de tractament del VIH per a tot el món.

L’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa ha participat en totes aquestes fites, ja que és coordinador de l’estudi que ha fet el seguiment del Pacient de Londres, forma part del comitè d’actualització de les guies de tractament de l’OMS i ha jugat un paper rellevant en la implantació de la PrEP a la sanitat pública.

Malgrat els avenços, al món encara hi ha 37,9 milions de persones portadores del virus i cada any es produeixen 1,7 milions de noves infeccions. Només l’any passat van morir 770.000 persones a causa de la sida.

Etiquetes