Les persones que viuen a prop d’espais verds tenen menys risc de síndrome metabòlica

26.09.19

La gent gran i de mitjana edat que viu en barris amb més zones verdes tenen menys risc de síndrome metabòlica que aquella que viu en veïnats menys verds. És la conclusió principal d'un nou estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per ”la Caixa”, que afegeix així evidència científica als beneficis dels espais verds per a la salut.

La síndrome metabòlica és un conjunt d'afeccions que es presenten al mateix temps i que inclou obesitat, hipertensió, nivells alts de sucre en sang i nivells anormals de grassa. És un factor de risc important per a les malalties no transmissibles, com els atacs cardíacs, la diabetis o l’ictus. Fins ara, diversos estudis havien analitzat l'associació entre l'exposició als espais verds i alguns components individuals de la síndrome metabòlica. Ara, per primera vegada, un equip d'ISGlobal es va proposar examinar-ho en el seu conjunt i a llarg termini.