Les nenes que realitzen més activitat física en la infància podrien tenir una major funció pulmonar en l’adolescència

30.07.19

Tot i que l'activitat física té molts beneficis reconeguts per a la salut, la seva associació amb la funció pulmonar en la infància o en l'adolescència continua sense ser clara.

Ara, per primera vegada, un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per ”la Caixa”, ha associat una major activitat física regular durant la infància amb una millor funció pulmonar en nenes adolescents.

La recerca, publicada a la revista International Journal of Epidemiology, va examinar la relació entre l'activitat física, des de la infància a l'adolescència, amb la funció pulmonar en l'adolescència en més de 2.300 nens i nenes d'una cohort de naixement del Regne Unit (Avon Longitudinal Study of Parents and Children-ALSPAC-Children of the 90s).