Fins a un 30% de la població infantil porta una variant genètica que pot incrementar la susceptibilitat al metilmercuri durant l’embaràs

03.07.19

Un estudi amb 2.147 nens i nenes va explorar l'associació entre exposició prenatal al metilmercuri, coeficient intel·lectual als 8 anys, i genotip.

L'exposició prenatal a nivells baixos de metilmercuri no afecta la cognició en la infància, però certes variants genètiques poden augmentar la susceptibilitat. Aquestes són les principals conclusions d'un estudi liderat per l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per ”la Caixa”, en col·laboració amb la Harvard T.H. Chan School of Public Health i la Universitat de Bristol.

L'exposició al metilmercuri pot afectar el neurodesenvolupament, particularment durant l'etapa prenatal. Quan el mercuri entra als oceans, llacs o rius, es converteix en metilmercuri per acció bacteriana i s'acumula en peixos i mariscs.