L’exposició a metalls presents en l’aire està associada amb un major risc de mortalitat

30.05.19

Tot i que es considera provat que la contaminació atmosfèrica -i en concret, les partícules en suspensió- està associada amb un major risc de mort prematura, encara es desconeix quins dels seus components són específicament responsables d'aquesta relació.

Un estudi en què ha participat l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per ”la Caixa”, ha utilitzat mostres de molsa silvestre per estimar l'exposició de les persones a metalls presents en l'aire i la seva relació amb el risc de mortalitat.

Aquest estudi únic pel seu enfocament innovador ha estat publicat a la revista Environment International. La recerca va comptar amb dades d'11.382 participants pertanyents a la cohort Gazel i residents en zones rurals de tota França, als quals es va realitzar seguiment al llarg de 20 anys.