Sant Pau i ”la Caixa” presenten un assaig clínic únic d’immunoteràpia per a càncer limfàtic

10.05.19

El director gerent de l’Hospital de Sant Pau, Albert Salazar, i el director general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Jaume Giró, han presentat avui el primer assaig clínic a tot l’Estat sobre immunoteràpia amb un tipus especial de cèl·lules CAR-T per als pacients de limfoma B que ja han esgotat altres possibilitats terapèutiques disponibles.

”la Caixa” destinarà 2 milions d’euros a l’aplicació d’aquest tractament, que vol trobar una nova via de curació per a persones que són diagnosticades de limfoma no Hodgkin B, un dels càncers de la sang més freqüent al món.

Cada any, 7.500 persones són diagnosticades de limfoma no Hodgkin a tot l’Estat. Es tracta d’un tipus de càncer del sistema limfàtic, el qual contribueix de manera principal a formar i activar les defenses de l’organisme.

L’acord entre Sant Pau i ”la Caixa” possibilitarà la implementació de la fase I de l’assaig clínic al llarg d’aquest any en persones afectades per aquesta malaltia oncològica refractàries als tractaments existents.