Cinc grups d’alumnes espanyols donen resposta a Silicon Valley a reptes sobre futures tendències emprenedores

25.09.14

Els cinc equips d'alumnes guanyadors dels Premis Repte Emprèn amb un viatge formatiu a Silicon Valley han tornat de l'ecosistema tecnoemprenedor amb els reptes proposats pels partners abans de la seva marxa resolts.

A Silicon Valley, els cinc equips d'alumnes -constituïts per quatre o cinc estudiants d'ESO, batxillerat i cicles formatius de diferents centres de tot Espanya- s'han enfrontat a reptes sobre futures tendències en diferents sectors empresarials, socials, tecnològics o educatius. Els professors de cada grup, cinc en total, han conformat un sisè equip que també ha assumit un repte.

Els reptes han estat proposats pels sis partners dels Premis Repte Emprèn: Fundació Príncep de Girona, fundació everis, SegurCaixa Adeslas, Eurest, Mediapro i l'Obra Social ”la Caixa”. Són sis reptes reals que cada partner ha definit segons la naturalesa i els objectius de la seva entitat (socials, educatius, tecnològics?).

Durant deu dies, alumnes i professors s'han pogut formar i inspirar per afrontar els seus reptes coneixent empreses com HP, Dropbox o Google. També han compartit xerrades amb emprenedors d'empreses emergents (startups) i han visitat altres institucions educatives, com ara les universitats de Berkeley i Stanford.

El Repte Emprèn s'emmarca dins del projecte Joves Emprenedors, una nova proposta educativa que l'Obra Social ”la Caixa” posa a disposició dels centres escolars d'Espanya amb l'objectiu de despertar habilitats emprenedores en els alumnes, promovent el seu creixement personal i potenciant la seva capacitat d'iniciativa.