L’Obra Social ”la Caixa” i el Col·legi de Periodistes de Catalunya renoven el seu compromís per potenciar la lectura de la premsa a les escoles

18.12.12

La iniciativa ha arribat ja a uns 5.000 estudiants de més d'un centenar d'escoles i instituts catalans.

Periodistes col·legiats, preferentment en situació d'atur, impartiran sessions en centres escolars de les quatre demarcacions catalanes amb l'objectiu de fomentar entre els alumnes l'esperit crític, l'interès per l'actualitat i la reflexió, contribuint així a crear nous lectors de premsa.

Amb una inversió de 18.000 euros, un total de 52 centres escolars participaran a Catalunya en aquesta quarta edició del programa.

El director executiu de ”la Caixa” i director general adjunt de la Fundació ”la Caixa”, Jaume Giró, ha destacat que "la lectura de la premsa és, avui més que mai, una eina imprescindible per a conèixer i posicionar-se davant d'una realitat complexa i plena de matisos, i és per això que la nostra entitat renova el compromís amb fomentar entre la gent jove els valors del coneixement, la reflexió i la pluralitat que permeten acostar-se al saludable hàbit de llegir els diaris".

El degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Josep Maria Martí, ha recordat que "aquesta iniciativa vol promoure i impulsar entre els més joves un consum crític i responsable dels mitjans de comunicació, donar a conèixer els valors i la feina de l'ofici del periodista, i els serveis socials i democràtics que aporten".

Cada taller compta amb la participació mitjana de 50 alumnes. Durant el curs passat, els escolars van tenir l'oportunitat d'analitzar, entre d'altres temes, les diferents visions de la realitat que aporta la premsa, conèixer millor l'ofici dels periodistes, els seus valors i la funció socials dels mitjans de comunicació.