Neix LECXIT, programa que mobilitza la ciutadania per millorar la comprensió lectora dels infants

09.03.12

La Fundació ”la Caixa”, la Fundació Jaume Bofill i el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya són els responsables de promoure aquesta iniciativa.

LECXIT, lectura per a l'èxit educatiu, és un projecte pioner a Catalunya que té com a objectiu millorar la comprensió lectora d'infants amb dificultats en aquesta matèria, a través del suport individualitzat i continuat de persones voluntàries.

A Catalunya, segons l'avaluació PISA, un de cada cinc infants de primària no assoleix les competències lectores bàsiques. D'altra banda, el 31 % dels alumnes amb alt rendiment llegeixen entre una i dues hores al dia, mentre que només el 6 % dels alumnes amb baix rendiment llegeixen durant aquest temps.

LECXIT s'inicia en fase pilot a deu escoles de Catalunya, amb la participació de més de 200 voluntaris, que acompanyaran 200 infants de quart de primària, i la implicació de més de 500 famílies.

L'objectiu del programa és arribar d'aquí a dos anys a 1.700 alumnes i quasi 2.000 voluntaris.