”la Caixa”, l’Associació de la Premsa de Madrid i el Col·legi de Periodistes de Catalunya fomentaran la lectura de la premsa a les escoles

29.04.10

Després de l'èxit de la prova pilot, duta a terme durant el 2008 i en la qual van participar més de 600 escolars, l'Obra Social ”la Caixa”, l'Associació de la Premsa de Madrid (APM) i el Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) han renovat el conveni de col·laboració de foment de la lectura a les escoles, segons el qual l'Obra Social ”la Caixa” destinarà 45.000 euros a la iniciativa.

Periodistes col·legiats de Madrid i Catalunya impartiran classes en centres escolars de totes dues comunitats amb l'objectiu de fomentar, entre els alumnes, l'esperit crític, l'interès i la reflexió sobre l'actualitat a través de la lectura dels mitjans de comunicació.

El projecte de l'Associació de la Premsa de Madrid s'adreça a alumnes d'educació secundària obligatòria i es desenvoluparà en dotze centres escolars, en els quals es duran a terme sessions de treball dinamitzades per un periodista de l'APM.

El Col·legi de Periodistes de Catalunya traslladarà a cinquanta col·legis la fórmula de la roda de premsa per fer interactuar els joves escolars i un periodista a l'entorn de l'actualitat.

Josep Maria Martí, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Fernando González Urbaneja, president de l'Associació de la Premsa de Madrid i Jaume Lanaspa, director general de l'Obra Social ”la Caixa”, han signat l'acord a Barcelona.