La Fundació ”la Caixa”, l’Associació de la Premsa de Madrid i el Col·legi de Periodistes de Catalunya s’uneixen per fomentar la lectura de la premsa a les escoles

27.11.08

Periodistes col·legiats de Madrid i Catalunya impartiran classes en centres escolars de les dues comunitats, amb l'objectiu de fomentar entre els alumnes l'esperit crític, l'interès i la reflexió sobre l'actualitat a través de la lectura dels mitjans de comunicació. L'acord té una primera fase, de caràcter experimental, que es desenvoluparà durant el primer semestre de 2009. Al final d'aquest període, els dos organismes col·legials i la Fundació ”la Caixa” faran una valoració dels resultats i n'articularan l'extensió de l'aplicació a la resta de les comunitats autònomes espanyoles. El projecte de l'Associació de la Premsa de Madrid, "Aprenguem a entendre els mitjans de comunicació", s'adreça a alumnes de 3r i 4t d'ESO i es desenvoluparà inicialment en 6 centres escolars, en els quals es duran a terme sessions de treball dinamitzades per un periodista de l'APM. El Col·legi de Periodistes de Catalunya, a través de "La Premsa a les escoles", traslladarà a vint escoles la fórmula de la roda de premsa per fer interactuar alumnes de batxillerat i un periodista al voltant de l'actualitat. Isidre Fainé, president de la Fundació ”la Caixa”; Fernando González Urbaneja, president de l'Associació de la Premsa de Madrid, i Josep Carles Rius, degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, signen l'acord a Madrid. *Resta prohibida la reproducció de les imatges per a qualsevol altra finalitat diferent a informar sobre l'acte.