Més de mil persones grans voluntàries han ensenyat informàtica a 7.734 persones privades de llibertat gràcies a les CiberCaixa Penitenciàries

14.03.18

El projecte, impulsat pel Programa de Gent Gran de l'Obra Social ”la Caixa”, en col·laboració amb la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries del Ministeri de l'Interior, fa deu anys que funciona, durant els quals ha generat espais de relació intergeneracional.

El Centre Penitenciari de Teixeiro, el primer que va acollir la iniciativa ara fa deu anys, ha dut a terme un homenatge a la gent gran participant en el projecte.

En el conjunt d'Espanya, 1.034 persones grans voluntàries han impartit classes de noves tecnologies en 9 centres penitenciaris i en 11 centres d'inserció social, i d'aquesta manera han contribuït a reduir l'analfabetisme digital de la població penitenciària, amb l'objectiu de millorar la seva reinserció sociolaboral.

Les CiberCaixa Penitenciàries també permeten potenciar el paper actiu de la gent gran en la societat i el seu sentiment d'utilitat, ja que, a més d'ajudar els interns amb la informàtica, els voluntaris els transmeten la seva experiència i treballen amb ells valors com el treball en equip, l'esforç i el respecte

Etiquetes