115 estudiants espanyols reben una beca de ”la Caixa” per cursar estudis de postgrau a l’estranger

05.06.14

Sa Majestat el Rei ha presidit a CaixaForum Madrid la cerimònia de lliurament de les beques ”la Caixa” de postgrau a l'estranger corresponents a la 32a edició.

Un total de 115 universitaris espanyols han estat seleccionats per ”la Caixa” en la convocatòria 2013. Els becaris, seleccionats en règim de concurrència competitiva, aconsegueixen admissions a les millors universitats del món.

Entre els anys 1982 i 2014, la Fundació ”la Caixa” ha destinat una inversió total de 122,6 milions d'euros a les seves beques de postgrau, cosa que fa que aquest programa sigui el més important d'Espanya entre els que són promoguts per entitats privades.

El nombre de sol·licituds rebudes en la convocatòria del 2013 manté la notable progressió experimentada als darrers anys. En total, s'hi van presentar 2.019 candidats, 17 per beca convocada

Segons un estudi de l'impacte de les beques ”la Caixa” per cursar estudis de postgrau a l'estranger, els becaris contribueixen a la productivitat científica i econòmica del país de manera sensiblement superior que els que es van presentar i no van obtenir la beca.