”la Caixa” destina 23 milions d’euros a la importació de talent per potenciar la investigació biomèdica espanyola

25.07.12

L'Obra Social ”la Caixa” concedeix 40 beques per fer un doctorat internacional en biomedicina en quatre dels centres de recerca biomèdica més destacats d'Espanya: Centre Nacional d'Investigacions Oncològiques (CNIO), Centre Nacional de Biotecnologia (CNB-CSIC), Centre de Regulació Genòmica (CRG) i Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona).

L'objectiu d'aquestes beques és incorporar joves talents d'arreu del món en l'àmbit de la biomedicina als grups de recerca capdavanters que desenvolupen programes científics al nostre país.

Amb el lliurament de les beques d'avui, corresponents a la quarta convocatòria, el programa ja ha reclutat 160 estudiants internacionals de doctorat, amb el compromís d'una inversió de 18,4 milions d'euros.

Aquest any s'ha posat en marxa una cinquena convocatòria per becar 40 estudiants més, la incorporació dels quals és prevista per al mes de setembre vinent, amb una inversió de 4,3 milions d'euros

En total, les 200 beques de quatre anys concedides en aquest programa hauran suposat una inversió acumulada de gairebé 23 milions d'euros en el període 2008-2015.