Ses Majestats Els Reis fan el lliurament de les beques de ”la Caixa”

10.12.02

Ses Majestats Els Reis d'Espanya han presidit avui, dimarts 10 de desembre, el lliurament de beques per ampliar estudis a l'estranger que anualment concedeix la Fundació ”la Caixa”. La convocatòria ha reunit els titulats superiors becats, procedents de tots els punts de la geografia espanyola, i els seus familiars. El 2002, la Fundació ”la Caixa” ha concedit un total de 126 beques. L'acte ha tingut lloc a la seu central de ”la Caixa”, a Barcelona, i hi han assistit el president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol; la ministra d'Educació, Cultura i Esport, Pilar del Castillo; i els representants de les més altes institucions civils i militars de Catalunya. Després de l'obertura de l'acte per part de Sa Majestat el Rei Joan Carles I, ha pres la paraula el president de ”la Caixa”, Josep Vilarasau, destacant l'evolució del nombre de beques concedides anualment per l'entitat, que han passat de 30, l'any 1982, a 126, en la convocatòria corresponent a l'any 2002. Aquesta ampliació és deguda a l'increment paral·lel dels fons destinats per la Fundació ”la Caixa” i a l'augment de les sol·licituds rebudes, que en la darrera convocatòria han estat més d'un miler.Inversió de 50 milions d'eurosLa Fundació ”la Caixa” ha becat, des de l'inici del programa de beques, l'any 1982, més de 1.500 estudiants espanyols, la qual cosa ha suposat una inversió de 50 milions d'euros (8.319 milions de pessetes). La inversió del programa d'enguany ha arribat a més de 6 milions d'euros (1.000 milions de pessetes). Actualment la Fundació ”la Caixa” compta amb cinc programes d'ampliació d'estudis a l'estranger: Estats Units, Regne Unit, Alemanya, França i Canadà. Al final de l'acte, el Rei ha lliurat els diplomes per cursar estudis de postgrau en les més prestigioses universitats dels citats països. Més informació: Programa de beques - (340 Kb)Especialitats cursades a la convocatòria 2002 - (20 Kb) Ranking per especialitats cursades - (10 Kb) Ranking de las universitats que han rebut més becaris - (15 Kb)