Imatge de Shigeru Ban i Martha Thorne.
Imatge de Shigeru Ban i Martha Thorne.© Fundació ”la Caixa”

30 juny de 2026

Barcelona18:30Presencial

CaixaForum Barcelona acull una conversa entre Shigeru Ban i Martha Thorne

CaixaForum Barcelona I Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia

Afegir-ho als meus esdeveniments
Recursos disponibles

El dimarts 30 de juny CaixaForum Barcelona acull L’arquitectura que necessitem, un diàleg protagonitzat per l’arquitecte japonès Shigeru Ban i l’urbanista Martha Thorne, exdirectora executiva del Premi Pritzker d’Arquitectura. La sessió se celebra en el marc del cicle En pausa: diàlegs per pensar el present.

En un context marcat per l’emergència climàtica, l’escassetat de recursos i l’augment de les desigualtats socials, la trobada reflexionarà sobre el paper de l’arquitectura davant els grans reptes contemporanis. A partir d’una mirada a la trajectòria de Shigeru Ban, la conversa abordarà la necessitat d’imaginar noves formes de pràctica arquitectònica capaces de respondre a les crisis materials, climàtiques i humanitàries del nostre temps, així com el vincle entre innovació, educació i impacte social de l’arquitectura.

Participants:

  • Shigeru Ban, nascut a Tòquio, va estudiar al Southern California Institute of Architecture (SCI-Arc) i es va graduar en Arquitectura a la Cooper Union. El 1985 va fundar Shigeru Ban Architects, i el 1995, va començar com a consultor per a l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats (ACNUR), a més de fundar VAN. Ha estat professor a la Facultat d’Estudis sobre Medi Ambient i Informació de la Universitat Keio. Va guanyar la Medalla d’Or de l’AIA el 2026. És membre de l’Acadèmia d’Art del Japó, reconegut com a Persona de Mèrit Cultural el 2025 i professor convidat especial al Shibaura Institute of Technology.
  • Martha Thorne es va formar com a urbanista a les universitats de Buffalo i Pensilvània (Estats Units), i a la London School of Economics (Londres). Ha treballat com a directora executiva del Premi Pritzker d’Arquitectura, i ha estat degana de l’IE School of Architecture and Design de Madrid/Segòvia (Espanya). És autora de nombrosos articles i llibres i ha impartit conferències en múltiples congressos internacionals. Forma part de jurats internacionals per a concursos, sobretot relacionats amb la ciutat, a causa del seu gran interès pel paper de l’arquitectura i el disseny per contribuir a fer ciutats més sostenibles i justes.