Mónica Rikić, «La màquina que juga sola», 2021. Producció de la Fundació ”la Caixa” © Julieta Feroz.

21 març de 2024

Tarragona11:00Presencial

Rueda de prensa: exposición «Homo ludens. Videojuegos para entender el presente» en CaixaForum Tarragona

CaixaForum Tarragona | c/ Cristòfor Colom, 2

Afegir-ho als meus esdeveniments

Caixaforum Tarragona acull Homo ludens. Videojocs per entendre el present, una exposició que, des de l’antropològic, reivindica el videojoc com un element troncal de la cultura contemporània. La mostra examina les aportacions dels videojocs en el camp de la ciència, el disseny i l’art, com han canviat la nostra identitat i la nostra manera de relacionar-nos i com han penetrat en totes les dimensions de la vida.

La indústria del videojoc pot ser perillosa? Els videojocs poden estimular la nostra creativitat? Es pot conèixer realment algú jugant en xarxa? Els videojocs poden canviar la nostra perspectiva sobre un tema? Els likes són punts d’un joc real? Aquestes són algunes de les preguntes que es plantegen en el recorregut d’Homo ludens, una experiència immersiva i participativa en el món dels videojocs com a indústria, creació i cultura.

L'exposició ofereix una nova perspectiva del concepte de «gamer» (videojugador) i mostra un món videoludificat en el qual la vida i el joc tendeixen a coincidir cada dia més.

Articulat en sis àmbits, el recorregut inclou més de 55 peces de 28 creadors entre videojocs i obres d’art, en un entorn interactiu que converteix els visitants en protagonistes d’una experiència de joc col·lectiva, participativa i ludificada.

• Comissariat: Lucca Carrubba, director d'ArsGames
  • Concepció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Assistents a la roda de prensa:  Carla Tarruella, cap de continguts d'Exposicions d'Art a la Fundació ”la Caixa”