El Bolero de Ravel proposa un nou viatge immersiu per a gaudir la música clàssica. © Igor Studio.
El Bolero de Ravel proposa un nou viatge immersiu per a gaudir la música clàssica. © Igor Studio

El Bolero de Ravel

Vàries ciutats

03.09.24

Un viatge immersiu al cor de l’orquestra simfònica a través del clàssic universal de Maurice Ravel que segueix els passos del reeixit Symphony.

La Fundació ”la Caixa” proposa un viatge immersiu per gaudir de la música clàssica d’una manera innovadora gràcies a la tecnologia de realitat virtual (RV) a través del clàssic Bolero de Ravel, sota la batuta del mestre Josep Pons i amb direcció d’Igor Cortadellas.

El projecte, en col·laboració amb el Gran Teatre del Liceu, proposa als espectadors accedir a l’interior de l’orquestra i gaudir de la totalitat d’aquest clàssic hipnòtic de Maurice Ravel en un lloc privilegiat: al mig de l’orquestra, envoltats dels músics, en una experiència de 360 graus.

Després de l’èxit del multipremiat projecte Symphony i seguint-ne els passos, la Fundació ”la Caixa” presenta una experiència immersiva estrenada a CaixaForum Barcelona, on comparteix espai —en diferents sessions i horaris— amb la seva predecessora. Més de 150 persones, entre músics i personal tècnic, s’han implicat amb l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu en la realització d’aquest projecte que els visitants poden gaudir al centre cultural de la capital catalana.

• Concepció, direcció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Idea original, guió i direcció artística: Igor Cortadellas
  • Direcció musical: Josep Pons, director de l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu