Symphony es un viaje al corazón de la música. Una película de la Fundación ”la Caixa”con música de Beethoven, Maher y Bernstein.
Symphony és un viatge emocional al cor de la música. Una pel·lícula de la Fundació ”la Caixa” amb música de Beethoven, Maher i Bernstein.© Fundació "la Caixa"

26 juny de 2024

Gandia11:00Presencial

Roda de premsa: l'experiència musical inmersiva «Symphony» arriba a Gandia

Passeig del Port

Afegir-ho als meus esdeveniments

Symphony és una experiència immersiva pionera basada en tecnologia de realitat virtual que condueix els espectadors en un viatge emocional al cor de la música. Sota la batuta de Gustavo Dudamel i amb els més de 100 músics integrants de la prestigiosa Mahler Chamber Orchestra, els espectadors poden viure i sentir la música d’una manera inèdita i única que els permet, fins i tot, entrar a l’interior d’un instrument.

L'experiència transcorre en dos espais. Una primera sala està dedicada a la projecció d’un audiovisual en una gran pantalla i amb un sistema de so envoltant, que submergeix el públic en un univers d’imatges i sons com a preàmbul a la posterior experiència de realitat virtual. La segona sala està destinada a l’experiència immersiva amb equip.

El gran director veneçolà, Gustavo Dudamel, guia els assistents en un viatge emocional a l’ànima de la música protagonitzat per les composicions de Ludwig van Beethoven i per peces de Gustav Mahler i Leonard Bernstein.

Aquest projecte, ideat i produït per la Fundació ”la Caixa”, ofereix l’oportunitat d’entendre, a través de la imatge i de la música, com es construeix un univers tan sofisticat i bonic com el d’una orquestra simfònica des de la simplicitat d’un tros de fusta o la rudesa d’un bocí de metall.

La iniciativa té l’ambició de contribuir a difondre la música clàssica a través de les composicions simfòniques i traslladar-la al gran públic i a tots els amants de la música, que també es poden sentir atrets per aquesta experiència inèdita.

• Concepció, direcció i producció: Fundació ”la Caixa”
  • Idea original, guió i direcció artística: Igor Cortadellas
  • Direcció musical: Gustavo Dudamel