Un total de 562 cantants interpretaran al Palau de la Música el concert participatiu d’El Messies de l’Obra Social ”la Caixa” sota la direcció de Paul McCreesh

18.12.17

L’Obra Social ”la Caixa” presenta el concert participatiu d’El Messies de Händel, que tindrà lloc al Palau de la Música Catalana els dies 18 i 19 de desembre a les 19.30 hores.

Aquesta interpretació conjunta d’El Messies ha tingut un rècord absolut de participació en aquesta vint-i-tresena edició a Barcelona, amb un total de 562 cantants no professionals en els dos concerts programats per ”la Caixa”.

Després d’un intens treball de preparació que va començar al mes d’octubre, aquests aficionats cantaran algunes de les parts corals del conegut oratori de Händel juntament amb el conjunt vocal i instrumental Gabrieli Consort & Players, els solistes Anna Dennis (soprano), Rupert Enticknap (contratenor), Thomas Walker (tenor) i Neal Davies (baix), i sota la batuta del director anglès Paul McCreesh.

El format participatiu fa d’aquest concert una proposta única i diferent d’entre totes les que es promouen a Barcelona en aquestes dates. L’organització d’un concert amb l’oratori de Händel a càrrec de ”la Caixa” es remunta a la dècada dels vuitanta, i des del 1995 és obert a la participació de la ciutadania amb l’objectiu d’estimular la pràctica social del cant.

Des del 1995, més de 51.500 persones han participat, cantant, en els concerts organitzats per l’entitat en més de 30 poblacions de la geografia espanyola, amb un públic que supera les 457.000 persones.

Aquest any, l’Obra Social ”la Caixa” organitza 21 concerts participatius en 17 ciutats d’arreu de l’Estat, amb 4.400 cantants aficionats.

Etiquetes