L’Obra Social ”la Caixa” presenta el concert participatiu d’El Messies de Händel, que tindrà lloc al Palau de la Música Catalana els dies 12 i 13 de desembre, a les 19.30 hores sota la direcció de Víctor Pablo Pérez

12.12.16

L’Obra Social ”la Caixa” presenta el concert participatiu d’El Messies de Händel, que tindrà lloc al Palau de la Música Catalana els dies 12 i 13 de desembre a les 19.30 hores.

El format participatiu fa d’aquest concert una proposta única i diferent d’entre totes les que es promouen a Barcelona en aquestes dates. L’organització d’un concert amb l’oratori de Händel a càrrec de ”la Caixa” es remunta a la dècada dels vuitanta, i des del 1995 és obert a la participació de la ciutadania amb l’objectiu d’estimular la pràctica social del cant i reconèixer la tasca que duen a terme les associacions corals.

Aquesta interpretació conjunta d’El Messies ha tingut un rècord absolut de participació en aquesta vint-i-dosena edició a Barcelona, amb un total de 554 cantants no professionals en els dos concerts programats per ”la Caixa”.

Després d’un intens treball de preparació que va començar al mes d’octubre, aquests aficionats cantaran algunes de les parts corals del conegut oratori de Händel juntament amb el Cor i Orquestra Gulbenkian, els solistes Elizabeth Watts (soprano), Marta Infante (contralt), Emiliano González Toro (tenor) i José Antonio López (baix), i sota la batuta del director Víctor Pablo Pérez.

Aquest projecte formatiu i participatiu de ”la Caixa” es completa amb l’organització, el diumenge 18 de desembre a les 12.30 hores, del concert familiar Cantem El Messies, amb la col·laboració de la Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana. Aquest concert ofereix l’oportunitat a prop de 200 infants i joves de descobrir i interpretar alguns dels fragments més emblemàtics de l’oratori, juntament amb l’Orquestra Simfònica del Vallès.

Des del 1995, més de 47.000 persones han participat, cantant, en els concerts organitzats per l’entitat, amb un públic que supera les 428.000 persones. Aquest any, l’Obra Social ”la Caixa” organitza 27 concerts participatius en 20 ciutats d’arreu de l’Estat, amb prop de 5.000 cantants aficionats.

El concert participatiu d’El Messies es retransmetrà en directe el dia 13 de desembre per Catalunya Música, com a part dels actes previstos per commemorar el 30è aniversari d’aquesta emissora especialitzada de la ràdio pública catalana.

Etiquetes