Un total de 388 cantants interpretaran al Palau de la Música el concert participatiu d’El Messies de l’Obra Social ”la Caixa” sota la direcció de Joolz Gale

15.12.15

L’Obra Social ”la Caixa” presenta el concert participatiu d’El Messies de Händel, que tindrà lloc al Palau de la Música Catalana els dies 15 i 16 de desembre, a les 20 hores.

L’organització d’un concert amb l’oratori de Händel a càrrec de ”la Caixa” es remunta a la dècada dels vuitanta, i ja és una tradició a Barcelona, on se celebra des del 1995 en format «participatiu», amb l’objectiu d’estimular la pràctica social del cant i reconèixer la tasca que duen a terme les associacions corals.

La interpretació conjunta d’El Messies, una de les obres més emblemàtiques i significatives del repertori de tots els temps, ha obtingut un nou èxit de participació en aquesta vint-i-unena edició a Barcelona, amb un total de 388 cantants no professionals en cadascun dels dos concerts programats per ”la Caixa”.

Després d’un intens treball de preparació de tres mesos, aquests aficionats cantaran algunes de les parts corals del conegut oratori de Händel juntament amb l’Orquestra de Cadaqués i el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana, els solistes Eleanor Dennis (soprano), Carlos Mena (contratenor), David Butt Philip (tenor) i David Soar (baix), i sota la batuta del jove director britànic Joolz Gale.

Des del 1995, més de 42.000 persones han participat, cantant, en els concerts organitzats per l’entitat, amb un públic que supera les 392.000 persones. En aquesta edició, l’Obra Social ”la Caixa” organitza concerts participatius en vuit ciutats, amb més de 2.800 cantants aficionats.

Aquest projecte pedagògic i participatiu de ”la Caixa” es completa amb l’organització, el diumenge 13 de desembre a les 12.30 hores, del concert familiar Cantem El Messies, organitzat juntament amb la Fundació Orfeó Català - Palau de la Música Catalana. Aquest concert ofereix l’oportunitat a 211 infants i joves de descobrir i interpretar alguns dels fragments més emblemàtics de l’oratori juntament amb l’Orquestra Simfònica del Vallès.

Per primera vegada, el concert participatiu d’El Messies serà retransmès en viu i en alta definició pel canal digital internacional especialitzat en música clàssica.

Etiquetes