”la Caixa” emet en directe el Concert Participatiu de Carmina burana a L’Auditori a través de la web de la seva Obra Social

10.06.09

Per primer any, la web de l'Obra Social ”la Caixa” emetrà en directe el concert participatiu de Carmina burana que es celebrarà a L'Auditori de Barcelona el proper dijous 11 de juny. Aquesta segona edició ha assolit la xifra record de 356 participants individuals, que junt a la Orquesta Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, la Polifònica Puig-reig, el cor infantil de l'Orfeó Català i un conjunt destacat de solistes, interpretaran la cantata de Carl Orff sota la batuta del prestigiós director Carlo Rizzi.     Per segon any consecutiu, l'Obra Social ”la Caixa” organitza dos nous concerts participatius de Carmina burana de Carl Orff a Barcelona. Aquesta iniciativa de l'Obra Social ”la Caixa” constitueix una experiència enriquidora que convida els afeccionats a la música coral i amb certs coneixements musicals a fer realitat un somni: cantar algunes de les parts corals d'aquesta cantata amb una gran orquestra i en un marc tan emblemàtic com L'Auditori. Però aquesta nova edició té un valor afegit: tothom qui vulgui gaudir del concert en directe podrà fer-ho a través de la sala de premsa on-line i de la web de l'Obra Social ”la Caixa”  ( - www.lacaixa.es/obrasocial) el proper 11 de juny a partir de les 21:00h.   Sota la direcció de Carlo Rizzi, actuaran des de l'escenari l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, la Polifònica Puig-reig, el cor infantil de l'Orfeó Català i un conjunt destacat de solistes format per Jessica Pratt (soprano), Alun Rhys Jenkins (tenor) y Leigh Melrose (baríton), als qui s'afegiran, des de les seves respectives butaques a L'Auditori, els 356 participants individuals d'aquesta edició procedents majoritàriament de diferents poblacions de la província de Barcelona, però també d'altres localitats de Catalunya. Aquest col·lectiu inclou enguany, entre una llarga llista de dedicacions laborals, mestres i professors de primària, secundària i ensenyaments universitaris, estudiants, metges, infermeres, psicòlegs, biòlegs, químics, enginyers, tècnics de diferents especialitats, funcionaris, empresaris, administratius, mestresses de casa i jubilats, amb un ampli ventall d'edats.

Carmina burana participatiu   Els concerts participatius de Carmina burana de l'Obra Social ”la Caixa” ofereixen una experiència única que reuneix prestigiosos músics professionals i cantants afeccionats a la música coral en la interpretació conjunta d'una de les obres més emblemàtiques i significatives de tots els temps. Iniciat l'any passat a Barcelona, aquest projecte va néixer amb els objectius de reconèixer i estimular la pràctica social del cant i de la música que es duu a terme des de les associacions corals, i de promoure la cohesió social en l'àmbit de la cultura.   El concert obert a tothom L'Obra Social ”la Caixa” vol apropar-se un cop més a la societat i per primera vegada oferirà el concert mitjançant una nova via per la que el departament de comunicació porta un any fent una forta aposta: les noves tecnologies multimèdia. Des del passat mes d'octubre, l'Obra Social ”la Caixa” posa a disposició dels periodistes una sala de premsa on hi podran trobar peces multimèdia de temàtica social, cultural, educativa, mediambiental i científica que facilitaran informació precisa i, com en el cas d'aquest Carmina burana, en directe. Aquesta nova iniciativa, realitzada per primer cop en la darrera edició d'El Messies de Händel, neix amb l'objectiu de facilitar la tasca als mitjans de comunicació i oferir-los un recurs informatiu que sempre puguin tenir a mà. A més de les peces multimèdia, també s'hi inclouran testimonis de persones que participen en els programes de l'Obra Social ”la Caixa”, declaracions d'entitats involucrades en el seu desenvolupament i declaracions institucionals. Per facilitar la cerca, els continguts estaran vinculats al programa de l'Obra Social ”la Caixa” corresponent. Això suposarà un apropament important de l'acció de l'Obra Social ”la Caixa” als mitjans gràcies al component gràfic d'aquest format.

Etiquetes